Proflog Magazine

FACE Stockholm

FACE Stockholm växte ur frustrationen över att inte kunna hitta smink för att matcha det stundande 80tals-modet.

Jag såg möjligheten

Källa: www.facestockholm.com

I början av 1980-talet ägde Gun Nowak, tillika FACE Stockholm-grundaren, tre av de hippaste modebutikerna i Sverige. FACE Stockholm växte ur frustrationen över att inte kunna hitta smink för att matcha det stundande neonmodet. ”Jag tänkte inte göra smink”, säger Nowak, ”men jag ville ha alla färger och jag kunde inte hitta dem någonstans. Där såg jag möjligheten.” Från och med sin första butik 1982 i Stockholm blev FACE Stockholm en omedelbar framgång.

När verksamheten växte vände Gun sig till sin dotter, Martina Arfwidson, för att få hjälp. De delar en passion för färg och design samt en lekfull humor och Gun och Martina har bildat ett unikt partnerskap och har utvecklat en exemplarisk nisch för sig själva inom kosmetikbranschen. Deras värderingar återspeglas i varje detalj av varumärket FACE Stockholm, från rena, välkomnande butiker, oklanderlig service och högkvalitativ produkt till vård av förstklassig makeuputbildning och konstnärskap. 

En intim upplevelse

”Att sminka en kvinna är en så intim upplevelse”, säger Martina. ”Sällan kommer du så nära någon – kanske med din läkare eller din familj – det är en vacker interaktion. Det låter dig se vem människor verkligen är. Och jag tror att denna interaktion är kärnan i vad FACE Stockholm handlar om: att få kvinnor att må bra i sig själva. Det är den del av vårt arbete som vi båda älskar.”

Leveranser till hela Norden

Proflog lagerhåller och administrerar idag ca 2000(?) av FACE Stockholms produkter och skickar dagligen laveranser till kunder över hela Norden(?). Driver du en e-handel och vill veta hur Proflog kan effektivisera er verksamhet också? Kontakta oss så berättar vi mer, självklart erbjuder vi en kostnadsfri offert.

Scroll to Top